måndag 27 augusti 2012

Back to ruta 1!

En kväll i garaget med div bromsjobb. På förra träningen så försvann min bromsverkan efter ca 12min aktiv körning. Men den fadear inte som brukar vara vanligt, fade dvs bromsvätskan blir för varm hamdtaget sjunker in. Samma sak händer på bilar om bromsvätskan blir för varm.

Mitt problem ligger i att jag fortfarande har tryck i handtaget men bromsverkan halveras, vilket i sin tur leder till ett par väldigt smutsiga kalsonger =).  Efter lite expert tips från ISR och lite överläggningar med håkan på biketech så är det en ny typ av bromsbelägg som gäller.

Ny Modell C60.

Och för att vara på säkra sidan en ännu värre bromsvätska .

Thx Håkan Biketech

Sista utvägen blir nya bromsskivor, den dyra utvägen alltså =) . Imorrn testar jag igen nn på er allihopa // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar