lördag 16 juni 2012

Kval1 . Sviestad 2012.

Efter att förbannat mig själv hela vägen hem i Fredags så var det dags att försöka straffa sig själv med bättre körning. Vi som kör rookie 600 har sådan himla tur att det hinner torka upp lagom till kvalet och vi kan gå ut på slicks.

Sagt och gjort brassar ut med förhoppningar om 1,01,50 tider. Men oj oj vad det var grötigt ute på banan, får inte ett enda frivarv och inte ngn bra rygg.  Scheisse åker genom depån 3ggr i rad och letar efter ngn som är snabb. Aja bara ge sig ut och försöka själv då. Pang får 2st frivarv och jag blir förvånad över min egna tid NYTT PB 1,00.653. Det ger mig en 5:e plats på griden och andra startled.
Tyvärr så får jag kramp i bromsarmen av bara 2 varv, oron ligger på lur. Loppet är på 18 varv lite mera om man säger så.

Tider finns att beskåda på http://www.amigoo.se/event/229  

Det är värre för dom stora grabbarn i Superbike som få kvala i upptorkande regn vilket leder till överhettning av däck och det leder till halka =/



Lite kort från kvalet superbike!






Ockelfelt GP-Style med vä fot =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar