söndag 17 juni 2012

Sviestad kval2. 2012!

Med risk att låta som en riktig primdonna,fjutt,mes mm. Så var mina mål lågt ställda inför Söndagens kval+ race. Ngt är fel när man inte orkar lyfta Mcd brickan med 4 cheese  =). Laddade med ormsalva,
resorb och magnesium allt för att försöka få bort det sk krampliknande tillståndet i min hö arm.

Strax innan kval så ramlade det in finbesök i depån Tobias Thorell(Snyggaste Grabben i rookie600) =). Pojkvasker.


Som tur är så ler vädretsgudar mot oss och vi får ytterligare en heldag med torrspår. Så det var slicks som stod på menyn till kvalet.

Klockan öste iväg och det var dags att ge sig ut. Min strategi var enkel kör så lite som möjligt så snabbt som möjligt. Allt för att spara hö arm.
Katastrof kommer ca 3 varv innan första depåbesöket, stretcha sedan ut igen blir samma visa 4 ggr.
Men sista gången så får jag frittvarv och jag offrar hö armen rejält, missar Torparn och bergskurvan hårt. Men när jag passerar målinjen visar laptimern 1,00,84. Kalas tänker jag ett varv till nuuudååå.
Kommer fram till första kurvan (ingången esset) missar bromsningen och får ta escapen rakt fram.

Färdigkört för min del, det slutade med en 7:e startplats i andra led inte illa.

Måste även nämna Anders Nordlander från karlskogaklubben som vi camperat med under andra tävlingar. Han kom ned på 1,01,5 tider första gången på Sviestad. Grymt.


Johan plåtade på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar