tisdag 22 maj 2012

Däckstryck! Träning tis 22/5.

Bussen var ju redan packad så det var bara att styra kosan mot Sviestad för ett kvällspass. Det går inte att låta bli när det är sådant fint väder.  Nu kommer det ett bra ROOKIE TIPS , HÅLL KOLL PÅ ERA DÄCKSTRYCKMÄTARE. Varför ??  Se bifogade bilder.  Gick ut på första passet glad i hågen, här skulle det köras hoj. Men efter ett par varv så känns allt knas hojen styr inte in i kurvor bakhjulet släpper hela tiden. In i depå kollar på däcket bak. Det är uppruggat av rang. Naturligtvis så kollar jag däckstrycket.

Men mätaren visar olika varje gång, problemet är väl att jag tycker den håller sig inom ett bra område 1,7-1,9 bar. Aja frågar runt i depån av dom mera erfarna puhhh , fjädringen kanske ?? Känns lustigt eftersom det inte var så länge sedan jag körde på Sviestad 1,01 tider ganska lätt. Men skam den som ger sig skruvar fjädring så det står härliga till. Ut på nästa pass allt känns likadant, så efter ett herrjösses släpp i "bergs"kurvan så får det vara nog. Kan hoj vara så här tråkigt att köra ?? Låg 2 sek bakom hela tiden.

Ngt måste göras fort. Som tur är så har jag en trevlig depågranne (Jan Odeskog) som jag får låna en till mätare av. Oj Hans mätare visar 1,4 bak och 1,8 fram scheiise . Ökar däckstrycket fram till 2,2 och bak till 1,8 bar i varmtryck. . Ut på sista Passet känner mig lite för -- Helt ny hoj . Får 2 hela varv som jag kan köra på lite -prisa gud här kommer skatteåterbäringen. Hojen styr ju iaf, föraren går ju inte göra så mkt åt =)
Tiderna kröp ned dom 2 varven utan att jag behövde ta i ca 1,01,5 tider.

Jaha åt skogen kan man tycka men jag var riktigt glad efter kvällen. Hittade ju problemet och det bådar gott inför premiären på Knutstorp den 2/6  .

1,4Bar

1,8
Njut av värmen gott folk // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar