söndag 6 maj 2012

Race Söndag Anderstorp!

Dra på trissor det torkar upp till racet, hm måste vara min lyckodag. Hade direkt inte förtroende för fjädring o däck efter kvalet. Starten går inte lika bra den här gången och jag kommer ut som 17:e man på rakan. Kämpar på och när det är ca 5 varv kvar ligger jag på 11:e plats. Får "syn" kontakt med gruppen framför mig, men det är långt fram.  När det är 4 varv kvar verkar det som en förare börjar tröttna i gruppen framför, även fast jag är trött så har jag viljan kvar - kan det gå ??. Börjar bromsa senare för att ta in försprånget, får kontakt när det är 2 varv kvar. tyvärr kommer det en varvning i mellan så jag tappar kontakten igen. Förbi start o mål en sista gång 1:an lyser på tavlan shit nu gäller det. In sent på bromsen efter långa rakan ända in i apex herrejösses. Får kontakt . Ligger bakom i 2 kurvor  nu gäller det in mot "hansen" kurvan så ligger jag senare på bromsen och kommer om . In i karusellen väntar på att han skall komma på utsidan, men det kommer ingen och jag kan ta vänstern mot start o mål och korsa målflagg. OJ OJ vad skönt är så trött att jag skulle kunna kliva av hojen i farten. Tänk att rejsing så långt ner i listan kan vara spännande =). Nöjd med Helgen. Håkan Biketech bärgade 11: platsen i regn på lördagen och 8: platsen i torrt på söndagen efter en skön fight. Nu siktar vi på VM i KM . Tis 8/5. Sviestad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar