söndag 20 maj 2012

Race 2 Falkenberg!

Själen är stark men hjärtat är svagt =). Finns nog inga ursäkter för min körning idag. Förutsättningarna var optimala, kollat på Prosuperbike och vädret var ju GREAT.  Men efter warmupvarvet så kändes det som att det skulle bli en hård väg till poäng. Som vanligt gör jag en riktig dålig start , in i första böj som 17 man.

Dom första varven blir avvaktande, här gäller det att hålla ut 20 varv. Backar tillbaks och kör ett lugnare tempo. När tavlan visar 13 varv kvar så verkar det som om min strategi funkar, folk börjar göra misstag.
Föraren framför mig tappar kraft och jag kan bromsa mig om på start o målrakan, ngn bromsar på sig o tar escapen efter rakan. Vips så är jag 13man poängdrömmen kommer till liv igen. Sista varven går på ren vilja,
inte på snygga spår direkt. Sååå skööönt att passera målinjen, knappt att jag orkar ta mig till depån.

Körde inte en enda 49:a under racet. MEN TOG POÄNG. Känns som en lyckad första helg på Falkenberg . Placeringarna 8:e och 13:e en personlig tid på 49,1 som bäst.

Ska ta en funderare på om jag skall köra Rookieracet på Knutstorp eller om man skall vila upp sig till hemma racet på Sviestad.

Trevlig fortsatt sommar// Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar