söndag 6 maj 2012

Tävling Lördag Anderstorp!

Regnet lyste med sin frånvaro och vi ställde upp på startgriden för torr race. Många tankar hinner det bli. Jag är ingen startfantom och såg framför mig hur Håkan kommer från ledet bakom mig klappar mig på axeln o kör förbi. Flagsnubben lämnar banan, i med 1:an varva upp kawan lampan släcks. Jag hugger till med kopplingen 2 gånger, framhjulet lyfter lite men helt perfekt pang. Håller ytterspåret för att få med mig fart ut på rakan -shit ligger ju 4 ut på rakan. Tyvärr så fegar jag ur vid första högern där jag hört att det brukar bli tumult. Släpper förbi många förare. Tar mig i kragen och kör så mkt tyget håller för och tar igen ngr placeringar. Få sedan ett ensam rejs på 8:e plats. Får dock till ett nytt persbästa för Anderstorp 1.44.40- Nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar