tisdag 8 maj 2012

Race. KM1.

Dags för start,står bakom Fredrik Wats som har Pole. Kan ju bli bra det här, kanske man kan ta rygg i 5sekunder =). Lampan släcks. Smyger upp koppling, det tror jag iaf hojen hoppar som en känguru. Lyckas endå på ngt sätt att behålla mitt spår in i esset. Kommer ut som  8:a ur esset. Försöker slappna av o bara panga på. Tyvärr så går nr:37 i backen i "nya" partiet vilket resulterar i gulflagg. Verkar vara bra fart på funktionärerna och vi får snart grönflagg. En förare framför mig bromsar på sig och plötsligt ligger jag 4:a. Bara stå på nu då, kör avslappnat iett par varv flyter fint. Slår en flukt bakom mig i "esset" oj oj här kommer dom bakifrån som kanonkulor. Blir stressad och försöker ta i, som vanligt resulterar det i att jag försöker gå hårt på gas ur kurvorna "rookie" Style. Hojen hoppar och bakhjulet vill mest mista sitt grepp hela tiden. Orken tryter och  blir väldigt fint passerad in i torparen av nr:5.
Sedan kommer även nr63 Johan Pettersson och passerar mig, det här får ju inte bara fortgå. Hänger på hans rygg av ren vilja . Genom "torparn" ut på rakan ned mot nya partiet gör en alldeles för sen inbromsning, men lyckas ta mig förbi och hålla honom bakom mig in i mål.  5:e plats helt OK.

Fick även till ett nytt årsbästa på 1.01.19 . Positivt var också att jag körde hyffsade jämna tider i mitten av racet.    Som vanligt var det kalasbra fixat av funktionärer och en trevlig stämning i depån.
Nästa äventyr kommer att ske på Falkenberg. Väl mött // Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar